Web Interstitial Ad Example

【Mingson Sir分享】做 筆記 的三個關鍵 Part.1

21-07-2021
mingson-sir分享-做-筆記-三個關鍵og

無論你係高階、中階或者平庸的學生,做 筆記 係每個學生必經嘅過程,究竟點樣做先至係一份「最好」嘅筆記?


資深教育家龐永欣校長曾指出:「某題目是否「新穎」,其實並不取決於題目本身,而是學生的經歷。例如,該題目已用過作例題,或在習作裏操練過,對學生來說就不再「新穎」,亦不再是「應用」題了…香港學校追求分數的弊端之一,老師都拚命找題目、估考題,讓那些本來真可測試「高階思維」的題目,統統都變成低等的背誦題。」(見明報28-02- 2019 << Bloom的分類法>>一文)筆者絕對認同龐氏所言,但本文旨在從考試角度以資深教育家韓孝述校長2016年的文章作中軸,加以前考評局高層及5**狀元的心得作為參考,幫助學生以「最有效益」的做筆記方法取得佳績。

第一法則:筆記主要由學生做。

2015 年皇仁書院狀元張滌豐表示:「我會重複溫syllabus,溫一次只係短暫記憶,如果要化為長期記憶就要不斷翻睇。中文、英文同通識科都會寫筆記,抄低一啲名句、佳句睇吓作文時用唔用得着,另外記低一啲有爭議性或者有價值嘅新聞,對通識考卷有幫助。」;7科5**狀元譚樂敏表示: 「溫書除了寫筆記,更狂操20年past paper!」;狀元郭俊勤表示:「我養成寫筆記嘅習慣,除咗英文同數學科老師會俾筆記,其他科我都會自己做筆記,尤其係理科,消化完內容再做筆記,記憶會深刻啲。點都要做past paper熟習題型,做咗十幾年。」(見東方新地03-08-2015《尖子有方》一文)


香港通識教育教師聯會主席許承恩在2013年時表示:「其實睇返舊年攞5**成績嘅同學,都會自己做筆記,齋睇筆記唔做個人分析,係無可能攞到高分。」(見東方新地14-01-2013《SUN驚奇:專家:重分析力不靠死背- 太陽報》一文)


上面引述的說話,大家應該歸納到「筆記是自製的」。


在網上(Instagram)不時見到不同名師嘅筆記或者狀元嘅筆記可供買賣(筆者亦多次見到有人出售自己嘅筆記),同學誤以為僅僅拿到別人的筆記作溫習,成績便會突飛猛進,此乃一個謬誤。背後原因很簡單,沒有經過同學本身的思考或分析,那些所謂「學習重點」根本難以內化,化為長期記憶在考試時應用。

(以上文章內容,純屬專家個人意見,與本台/ 網站立場無關。)

【Mingson Sir分享】 必須學會正確的 理財觀念

mingson-sir分享-學會正確-理財觀念